ΠΑΤΡΑ : Πρέπει να συνδεθεί πάλι με το εθνικό και διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.



Μετά από άγονες έως σήμερα συζητήσεις δεκαετιών,η επιλογή λύσης για την διέλευση του τραίνου στην αστική περιοχή της Πάτρας είναι πλέον επιτακτικά αναγκαία.Προ εικοσαετίας είχε προταθεί η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, λύση η οποία πρόσφατα απορρίφθηκε λόγω υψηλού προεκτιμώμενου κόστους(περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ). ‘Εκτοτε, αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις στο σύνθετο αυτό ζήτημα που η καθυστέρηση  της επίλυσης του έχει σημαντικές συγκοινωνιακές, πολεοδομικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην πόλη της Πάτρας 


Ο καθηγητής  Bernd Scholl από το Πολυτεχνείο ΕΤΗ της Ζυρίχης, στα πλαίσια της ακαδημαϊκής του δραστηριότητας πήρε την πρωτοβουλία διοργάνωσης ενός διαπολυτεχνειακού εργαστηρίου παραγωγής ιδεών για την αναζήτηση λύσεων στο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας. Στο εργαστήριο αυτό το οποίο διοργανώθηκε στην πόλη μας τον Ιούνιο του 2013,συμμετείχαν ο καθηγητής Βασίλης Παππάς από το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τού Πανεπιστημίου  Πατρών και ο καθηγητής Κώστας Μωραϊτης από την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ,με τους φοιτητές τους. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στους πολίτες της Πάτρας παρουσία των αρμόδιων φορέων.
Η θερμή ανταπόκριση τόσο των πολιτών όσο και των φορέων έδωσε στους εκπροσώπους της διαπανεπιστημιακής συνεργασίας την ώθηση για να γίνει  το επόμενο βήμα :
Την άνοιξη του 2015 η πρωτοποριακή μέθοδος χωρικού σχεδιασμού Test Planning Procedure(TPP) η οποία έχει αναπτυχθεί στο Πολυτεχνείο ΕΤΗ και έχει εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία σε πολλές περιπτώσεις σύνθετων χωρικών και συγκοινωνιακών προβλημάτων ανά την Ευρώπη, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά και στην Ελλάδα.
Μια διεθνής Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων σε θέματα αστικού, χωρικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού οργάνωσε και συντόνισε μια συμμετοχική διαδικασία, στην οποία κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Τέσσερις εξαιρετικά έμπειρες μελετητικές ομάδες από την Ελλάδα, την Ελβετία και την Γερμανία κλήθηκαν να συμβάλλουν με ιδέες, χωρίς περιορισμούς όσον αφορά τις λύσεις που θα έδιναν. Οι ομάδες κατέθεσαν τις προτάσεις τους στα τέλη Μαϊου στην Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων η οποία τις αξιολόγησε και κατέληξε τον Ιούνιο του 2015 σε ένα κατευθυντήριο πόρισμα-πρόταση προς τους φορείς.
Η  διαδικασία τόσο του διαπολυτεχνειακού εργαστηρίου όσο και του ΤΡΡ χρηματοδοτήθηκε αποκλειστικά από το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης και υπεύθυνη για τον συντονισμό ήταν η αρχιτέκτων-πολεοδόμος Ειρήνη Φρεζάδου.
Η τριήμερη έκθεση –παρουσίαση της πρότασης-πορίσματος και των αντίστοιχων μελετών θα γίνει στην Αγορά Αργύρη στην Πάτρα (Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 19.00-22.00,την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 10.00-21.00 και το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 10.00-14.00).
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου στις 19.00 μ.μ. Στη διάρκεια της έκθεσης, μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων θα ξεναγούν τους ενδιαφερόμενους πολίτες.
Οι προγραμματισμένες ξεναγήσεις προγραμματίζονται την Πέμπτη στις 21.00 μετά τα εγκαίνια, την Παρασκευή στις 11.00,12.30,18.00 και 19.30 και το Σάββατο στις 11.00 και 12.30.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου