ΠΑΤΡΑ : Το «Κάρολ» η καλύτερη ταινία της χρονιάς

 Προβάλλεται αυτές τις ημέρες στην Πάτρα (Ster Cinemas)
Το τρυφερό κομψοτέχνημα του Τοντ Χέινς έκλεψε τις καρδιές των κριτικών της Νέας Υόρκης κερδίζοντας συνολικά τέσσερα σημαντικά βραβεία.
 Το «Κάρολ» του Τοντ Χέινς, ο απαγορευμένος έρωτας της Κέιτ Μπλάνσετ και της Ρούνεϊ Μάρα ξεκίνησε από το διαγωνιστικό τμήμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών και συνεχίζει να ανθίζει! 

Η ταινία που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ «The Price of Salt», κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και φωτογραφίας.
Μετά την ανάσταση της καριέρας του στο οσκαρικό «Birdman», ο Μάικλ Κίτον έχει πάρει φόρα και έφυγε νικητής στην κατηγορία του Α' αντρικού με το «Spotlight», ενώ στην αντίστοιχη γυναικεία κατηγορία, η Σίρσα Ρόναν έφυγε τροπαιούχα με το «Brooklyn».
Στους Β' ρόλους, η Κρίστεν Στιούαρτ φαίνεται να έχει αφήσει για τα καλά τη ρετσινιά του «Twilight». Η Στιούαρτ κέρδισε το βραβείο Β' γυναικείας ερμηνείας για «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία» του Ολιβιέ Ασαγιάς, κάτι που είχε επαναληφθεί και στα φετινά σεζάρ με την Στιούαρτ να αποτελεί την πρώτη Αμερικανίδα ηθοποιό που κατάφερε τέτοια νίκη. Στο Β' αντρικό ρόλο επισημάνθηκε η εξαιρετική, υπόγεια ερμηνεία του καρατερίστα Μαρκ Ράιλανς στη «Γέφυρα των Κατασκόπων» του Στίβεν Σπίλμπεργκ.
Διαβάστε αναλυτικά τα βραβεία:
Καλύτερη ταινία: Κάρολ
Καλύτερος Σκηνοθέτης: Τοντ Χέινς, Κάρολ
Α΄ γυναικείος ρόλος: Σίρσα Ρόναν, Μπρούκλιν
Α΄ αντρικός ρόλος: Μάικλ Κίτον, Spotlight
Β΄ γυναικείος ρόλος: Κρίστεν Στιούαρτ, Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία
Β΄ αντρικός ρόλος: Μαρκ Ράιλανς, Η Γέφυρα των Κατασκόπων
Σενάριο: Φίλις Νέιγκι, Κάρολ
Φωτογραφία: Εντουαρντ Λάχμαν, Κάρολ
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: In Jackson Heights
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: Τα Μυαλά που Κουβαλάς
Καλύτερο Ντεμπούτο: Ο Γιος του Σαούλ
Καλύτερη Ξενόγλωσση ταινία: Timbuktu
Ειδικό Βραβείο #1: Βραβείο για την κληρονομιά των Ουίλιαμ Μπέκερ και της Janus Films
Ειδικό Βραβείο #2: Ενιο Μορικόνε

Σκηνοθετημένη από τον διακεκριμένο αμερικανό σκηνοθέτη Τοντ Χέινς και με πρωταγωνίστριες δύο σπουδαίες ερμηνεύτριες διαφορετικών γενεών, την Αυστραλέζα Κέιτ Μπλάνσετ και την Αμερικανίδα Ρούνεϊ Μάρα, η «Κάρολ» στηρίζεται στην ιστορία που πλάθεται μέσα από μια ιδιαίτερη γυναικεία σχέση, ιστορία που, σε αντίθεση με τα περισσότερα μυθιστορήματα της συγγραφέως, δεν διακρίνεται από δολοφονίες, παραχαράξεις, πλαστοπροσωπίες και άλλα εγκλήματα. Είναι μια ψυχολογική περιπέτεια ενταγμένη στην καθημερινότητα.

Η σχέση των δύο γυναικών είναι βεβαίως ομοφυλοφιλική (η Χάισμιθ άλλωστε ήταν ομοφυλόφιλη) και αναπτύσσεται από τη στιγμή που η νεαρότερη εκ των δύο, η Τερίζ (Μάρα), νιώθει μια ανεξήγητη έλξη προς τη μεγαλύτερη, την Κάρολ (Μπλάνσετ). Το τολμηρό για την εποχή του μυθιστόρημα της Χάισμιθ κυκλοφόρησε το 1952 και μάλιστα η συγγραφέας το εξέδωσε με ψευδώνυμο (Κλερ Μόργκαν). Ακόμη και ο τίτλος με τον οποίο πρωτοεκδόθηκε (στα ελληνικά «Η τιμή του αλατιού») δεν ήταν εκείνος που η Χάισμιθ επιθυμούσε, γι' αυτό και σε μια μεταγενέστερη έκδοσή του το 1990 το βάφτισε εκ νέου «Carol».

Μπορεί μεν η «Κάρολ» να μην έχει την ίντριγκα και το μυστήριο των περιπετειών του δολοφόνου Τομ Ρίπλεϊ, διασημότερου ήρωα της Χάισμιθ, η ευμετάβλητη φύση της ταυτότητας όμως σε συνδυασμό με τον διχασμό της προσωπικότητας είναι θέματα που και εδώ την απασχολούν, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλα τα βιβλία της.

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε τη σύντομη αλλά χαρακτηριστική επαφή της Χάισμιθ με τη γυναίκα που την ενέπνευσε για τη συγγραφή της «Κάρολ». Ως γνωστόν, μετά την έκδοση του «Ξένοι στο τρένο» και τη μεταφορά του στο σινεμά από τον Αλφρεντ Χίτσκοκ, η καριέρα της Χάισμιθ είχε κατακόρυφη άνοδο. Ως τότε όμως ήταν άσημη και αναγκασμένη να κάνει διάφορες δουλειές για τα προς το ζην, μία εκ των οποίων ήταν πωλήτρια καταστήματος στο Μανχάταν. Εκεί έτυχε να γνωρίσει μια ξανθιά γυναίκα ντυμένη με γούνα που ψώνισε για την κόρη της. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γραφεί, η Χάισμιθ όταν την είδε αισθάνθηκε έναν παράξενο ηλεκτρισμό, με αποτέλεσμα το επόμενο πρωινό να φτιάξει ένα προσχέδιο ιστορίας με αφορμή αυτή τη συνάντηση. Το προσχέδιο αργότερα το υλοποίησε σε μυθιστόρημα.

Η σεξουαλικότητα και οι ιδιομορφίες της είναι θέμα που ταιριάζει πάντως στον Τοντ Χέινς. Ο αμερικανός σκηνοθέτης έχει υπογράψει εξαιρετικές ταινίες που φλερτάρουν με αυτή την ιδέα, ανάμεσα στις οποίες το «Safe» με την Τζουλιάν Μουρ, «Ο Παράδεισος είναι μακριά», επίσης με τη Μουρ, και η «ψευδοβιογραφία» του Μπομπ Ντίλαν «I' m not there», στην οποία μάλιστα ήταν η Κέιτ Μπλάνσετ που υποδύθηκε τον θρυλικό τραγουδιστή σε μία από τις περιόδους της καριέρας του (και προτάθηκε για το Οσκαρ Β' ρόλου).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου