2. ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗ
ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ «DRONES»
Με ιδιαίτερα
μεγάλη προσέλευση συνέδρων διεξήχθη για ενδέκατη φορά το επιστημονικό συνέδριο
με θέμα: «ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ»
στην Αθήνα. Το συνέδριο άνοιξε ο πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες κ Φωκίων Ζαΐμης o οποίος τόνισε
την αδιάκοπη προσπάθεια που γίνεται τόσα χρόνια από τους επιστημονικούς και
κλαδικούς φορείς που στηρίζουν το συνέδριο αλλά και τους υποστηρικτές και
χορηγούς επικοινωνίας που προωθούν με σταθερότητα όλα τα συμπεράσματα του
συνεδρίου προς όλες τις κατευθύνσεις. Πολλά δε από τα θέματα που έχουν παλιότερα
τεθεί και παρουσιασθεί έχουν προχωρήσει προς υλοποίηση ή έχουν γίνει επίκεντρο
των εξελίξεων που σημαίνει ότι η δουλειά που γίνεται από την οργανωτική επιτροπή
του συνεδρίου έχει και επιστημονική βάση αλλά και οικονομοτεχνική σημαντικότητα
για την πορεία του κλάδου των αερομεταφορών και της χώρας εν γένει.
Οι πρόεδροι
της ΠΕΙΠΣΑΔΥ κ. Γιάννης
Σιριόπουλος Αστυνομικός Υποδιευθυντής και
Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Ιπταμένων Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών
(ΠΕΙΠΣΑΔΥ) και Σπύρος Αλαφούζος,
Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων (ΠΕΠ), Χειριστής Αεροσκαφών, Σμήναρχος (Ι)
ε.α της Πολεμικής Αεροπορίας
αντίστοιχα έδωσαν το στίγμα της αεροπορικής αγοράς ο καθένας από την
σκοπιά του και καλωσόρισαν τους συνέδρους.
Ο εκπρόσωπος του
Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Δημήτρης Τσουκαλάς και τ. Γεν.
Γραμματέας Δ. Αν/σης ανέφερε τη σημασία του τομέα των αερομεταφορών στην
αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης, ιδίως σε συνάρτηση με τον τουρισμό και
την αύξηση που καταγράφηκε το 2016 σε 22 εκ. Επισκέπτες (6 εκ. Επιπλέον απο το
2014), και με προοπτική να αγγίξει τα 30 εκ. Φέτος. Στην κατεύθυνση αυτή η
κυβέρνηση επιδιώκει τη δημιουργία κερδοφόρων αεροπορικών δραστηριοτήτων με βάση
τις διεθνείς εξελίξεις, αξιοποιώντας τις εγχώριες υποδομές και το εξειδικευμένο
υψηλού επιπέδου προσωπικό. Πιο συγκεκριμένα ανακοίνωσε την
:
Την
επαναλειτουργία της τεχνικής βάσης στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος που θα μειώσει
το σημερινό κόστος επισκευών και θα αποφέρει σημαντικά έσοδα απο διεθνείς
συνεργασίες και την δημιουργία ενός σύγχρονου αεροπορικού εκπαιδευτικού κέντρου
καλύπτοντας τις εγχώριες ανάγκες για εκπαίδευση πιλότων ιδίως με τη λειτουργία
εξομοιωτών που μπορούν να εγκατασταθούν στη χώρα μας και να εξυπηρετούν χιλιάδες
πιλότους από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αντί να προωθούνται στους 49
εξομοιωτές στην Τουρκία. Τόνισε ότι η
κυβέρνηση εξετάζει την εξειδίκευση
της στρατηγικής για τις αερομεταφορές με βάση τις εξελίξεις που διαμορφώνονται
γεωστρατηγικά στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας. Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Τσουκαλάς
τόνισε, οτι η συνολική στόχευση της κυβέρνησης αποσκοπεί στη δημιουργία
περαιτέρω θέσεων εργασίας και στην εισαγωγή κεφαλαίων για επενδύσεις, ώστε να
παρέχονται καλύτερες και περισσότερες υπηρεσίες που αφορούν τις
αερομεταφορές.
Στη συνέχεια ο
βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και τ. Υφυπουργός κ Αθανάσιος Δαβάκης συγχαίροντας τους
οργανωτές για την πολύχρονη προσφορά τους στα θέματα αερομεταφορών τόνισε ότι
οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την προσφορά του Κέντρου Αεροπορικής Ιατρικής στην
πιστοποίηση του ιπτάμενου προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και στην
κοινωνική του συνεισφορά καθώς και
για το σπουδαίο και διεθνώς διακεκριμένο επιστημονικό του έργο. Δεύτερον, η
έκδοση του κανονισμού της ΥΠΑ σχετικά με τα ΣμηΕΑ αποτέλεσε μεν ένα θετικό βήμα
αλλά δεν αποτελεί, όμως, από μόνη
της ικανή συνθήκη για την αποφυγή των ατυχημάτων, την εξασφάλιση της ομαλής
λειτουργίας των αεροδρομίων και την αποτροπή της χρήσης των ΣμηΕΑ για παραβίαση
της ιδιωτικότητας ή στο πλαίσιο εγκληματικών ή ακόμη και τρομοκρατικών
ενεργειών. Είναι, συνεπώς, καθήκον όλων των αρμοδίων υπηρεσιών της Πολιτείας να
συντονίσουν τις ενέργειές τους για να επιτύχουν την όσο το δυνατόν ομαλότερη και
ασφαλέστερη ένταξη των ΣμηΕΑ στην καθημερινότητα. Τρίτον δεδομένου ότι η Ελλάδα
βρίσκεται ακόμη στα αρχικά στάδια, όσον αφορά την εκμετάλλευση των τεχνολογιών
ΣμηΕΑ και τη χρήση τους σε ευρύ φάσμα στρατιωτικών εφαρμογών, επιχειρήσεων
ασφαλείας, επιχειρήσεων αντιμετώπισης καταστροφών και στην πολιτική προστασία
υπάρχουν ακόμη πολλά βήματα τα οποία μπορούν και πρέπει να γίνουν.
Τέταρτον, όσο περνά ο καιρός, αυξάνεται ο κίνδυνος να χαθούν
ευκαιρίες για υψηλή συμμετοχή εγχώριων βιομηχανιών σε διεθνή δίκτυα
συμπαραγωγής στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και για ουσιαστική
συμμετοχή της Ελλάδας στη διαμόρφωση των προδιαγραφών μελλοντικών διεθνών
συστημάτων. Με βάση αυτά τα δεδομένα, θα ήταν χρήσιμο να αρθεί σύντομα η
αβεβαιότητα που επικρατεί σχετικά με το σχεδιασμό και τις προθέσεις της
Κυβέρνησης όσον αφορά την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που απέκτησε η ΕΑΒ από τη
συμμετοχή της στο διεθνές πρόγραμμα nEUROn.
Χαιρετισμό
απηύθυναν επίσης η εκπρόσωπος της
Περιφερειάρχου Αττικής κα Ιωάννα
Τσούπρα, Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας
Αττικής αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην σημαντικότητα του αεροπορικού κλάδου στην
πολιτική προστασία και στον σχεδιασμό αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, ο Βουλευτής ΑΝΕΛ κ.
Κωνσταντίνος Κατσίκης, ο Υπ.Μ.Μ.Επικοινωνίας Ένωσης Κεντρώων κ Γεώργιος Κουτουλάκης και το μέλος Δ.Σ.
της ΚΕΔΕ κ.
Χιωτάκης.
Το φετινό
συνέδριο είχε τις εξής δύο θεματικές ενότητες:
Α.
Αεροπορική Ιατρική στην Πολιτική Αεροπορία (Ιατρικά
Πιστοποιητικά Υγείας Ιπταμένων)
Β.
Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Unmanned Aircraft Systems/Drones)
Ειδικότερα
στο πρώτο πάνελ μίλησαν οι : Θεμιστοκλής
Ηλιόπουλος, Ταξίαρχος (ΥΙ), Διοικητής Κ.Α.Ι της Π.Α., Ιατρός Καρδιολόγος Χρύσα Στάθη, Γενικός Ιατρός,
Αεροϊατρικός Εξεταστής. Καλλιόπη
Γαλανοπούλου, Καρδιολόγος – Αεροεξετάστρια Class
2., , Γιώργος Κωνσταντέλλος,
Διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Ναυτικού Νοσοκομείο Αθηνών, Καρδιολόγος,
Πλοίαρχος (ΥΙ) ΛΣ ΑΜΕ-HCAA,
Mαρία
Χατζηαγγελίδου,
Personal and Business Coach
και Οδυσσέας Παπαευθυμίου, Αρχίατρος της
ΥΠΑ Προϊστάμενος Medical
Office.
που
ανέλυσαν την υπάρχουσα κατάσταση στα θέματα εξέτασης, πιστοποίησης και ελέγχου
της σωματικής και ψυχικής υγείας των πληρωμάτων των ιπταμένων μέσων αλλά και των
προκλήσεων που υπάρχουν στον χώρο αυτό για το μέλλον. Είναι σημαντικό να
τονιστεί ότι το 90% περίπου των αεροπορικών ατυχημάτων οφείλεται στον ανθρώπινο
παράγοντα.
Στη
δεύτερη θεματική ενότητα μίλησαν οι :
Επαμεινώνδας
Αμωράτης,
Αναπληρωτής Προϊστάμενος Τμήματος Γενικής Οργάνωσης και Αποτελεσματικής
Εκμετάλλευσης Εναέριου Χώρου, Υ.Π.Α, Αναστασία Τσότρα, Αναπληρώτρια
Προϊσταμένη του Τμήματος Ιδιωτικής Αεροπορίας (Δ2/Δ), Υ.Π.Α., Ασπασία Καραμάνου, Ph.d,
Προϊσταμένη Σχεδιασμού Αυτοτελούς Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας, Περιφέρεια
Αττικής, Ξένια Γεωργιάδου,
εκπρόσωπος τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων και ειδικευμένη εθελόντρια
Πολιτικής Προστασίας., Κωνσταντίνος
Χουβαρδάς, Προϊστάμενος Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Αν.
Μακεδονίας και Θράκης, Αντώνης
Αντζουλάτος, Μιχαήλ Χάλαρης, Δρ.
Χημικός Αντιπύραρχος Π.Σ. και Σοφία
Κάρμα Δρ. Χημικός Μηχανικός, ΕΔΙΠ ΕΜΠ Εκπρόσωποι Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων,
Νίκος Πουλιέζος, Διερευνητής
Ασφαλείας Πτήσεων, Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων
«Διερεύνηση ατυχημάτων και drones»
και Ρένος Παπάσχος, Πρόεδρος της
Π.Ε.Χ.Μ.Ε.Α.
Οι
ομιλητές αναφέρθησαν στην ιστορία των μη επανδρωμένων αεροπλάνων, στις
κατηγορίες που υπάρχουν σήμερα, το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση
χρήσης «ΣΜΗΕΑ-drones»,
κανόνες για έναρξη σχολής, εφαρμογές για την ασφάλεια (π.χ. αστυνομία),
εφαρμογές σε πολιτική προστασία,
γεωργικές εφαρμογές, επιτήρηση συνόρων, αεροφωτογράφηση κλπ. Πολλά
ενημερωτικά βίντεο που παρουσιάσθηκαν με την αντίστοιχη τεκμηρίωση εντυπωσίασαν
το κοινό και έδωσαν μια φουτουριστική αλλά ρεαλιστική εικόνα για τα
‘’ΣΜΗΕΑ-drones’’.
Ως συμπέρασμα αναφέρθηκε ότι τα ΣΜΗΕΑ
πέραν της αναψυχής είναι εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία σε πληθώρα εφαρμογών με
εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόστος, υψηλή αποτελεσματικότητα και προσβασιμότητα.
Κλείνοντας το συνέδριο ο κ Ζαΐμης πρότεινε την καθιέρωση κώδικα δεοντολογίας για τα μέλη
της ΠΕΧΜΕΑ και γενικότερα όσους ασχολούνται με τα drones αλλά
και την ανάγκη ενός εκλαϊκευμένου
πλάνου δημοσιότητας και ενημέρωσης για τις υποχρεώσεις και δικαιώματα
των χρηστών και του κοινού για την χρήση τους.
Το
συνέδριο οργανώθηκε από την εταιρεία iForce
Επικοινωνίες υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την
Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού
Σωμάτων Ασφαλείας & Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.), την Πανελλήνια
Ένωση Πιλότων (Π.Ε.Π), της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας
Πτήσεων, του ΤΕΙ Χαλκίδας και του
Διιδρυματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ανάλυση και
Διαχείριση Ανθρωπογενών και Φυσικών Καταστροφών» του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής
Μακεδονίας-Θράκης - Πυροσβεστική Ακαδημία.
Το
συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους οι κκ: εκ μέρους του κ. Αρχηγού ΓΕΑ,
Αντιπτεράρχου (Ι) Χρήστου Χριστοδούλου, ο Σμήναρχος (Ι) Ματθαίος Συμεωνίδης, εκ μέρους του
επιτελικού γραφειου τους ΑΓΕΑ ο Γεώργιος Παπαϊσιδώρου Αντισμήναρχος ΓΕΑ/Α4/5, ο Διοικητής
της ΕΜΑΚ Αρχυπυραγός, κ Στέφανος
Κολοκούρης, ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Δημήτριος Αποστολάκος, ο ταξίαρχος Χρήστος Κουτσογιαννόπουλος Υπεύθυνος
Διεθνών Σχέσεων ΥΠΕΘΑ, ο Πλωτάρχης κ
Παρίσης εκπρόσωπος του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι σωματείων
φορέων κλπ.
Επίσης
συμμετείχαν πολλά στελέχη, εμπειρογνώμονες, εκπρόσωποι από το Υπουργείο
Μεταφορών, την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, την Υπηρεσία Πολιτικής
Αεροπορίας, τις ένοπλες δυνάμεις, την σχολή Ικάρων, το Λιμενικό Σώμα, τα σώματα
ασφαλείας, αεροπορικές εταιρείες της Ελλάδος και του εξωτερικού, μέλη από
συνδικαλιστικούς και επιστημονικούς φορείς και ειδικοί των αεροπορικών θεμάτων
καθώς και εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι. Σημαντική είναι κάθε χρόνο και η
παρουσία της ακαδημαϊκής κοινότητας με καθηγητές και φοιτητές από το ΤΕΙ
Χαλκίδας, το ΙΕΚ Ομηρος, το ΙΕΚ ΑΚΜΗ και άλλες σχολές του ιδιωτικού και δημόσιου
τομέα. Σκοπός της εκδήλωσης είναι η διερεύνηση από νομικής, επιστημονικής και
οικονομικής πλευράς των δημοσίων και ιδιωτικών αερομεταφορών στο πλαίσιο των
κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και
της διεθνούς πρακτικής με σκοπό την ανάπτυξη της αγοράς προς όφελος τόσο του
δημοσίου συμφέροντος όσο και της επιχειρηματικότητας.
Χορηγοί
Συνεδρίου:
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ
ΕΝΩΣΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΡΠΙΝΗ, ΙΕΚ ΟΜΗΡΟΣ και NESPRESSO
Χορηγοί
Επικοινωνίας:
AIRNEWS.GR,
AVIATION
NEWS,
GREEK
AIR
NEWS,
GREEK
TRAVEL
PAGES,
METAFORESPRESS.GR,
TRAVELLING
NEWS,
TRAVEL
DAILY
NEWS,
ZOOGLA.GR, ESTIATV.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου