Το ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ δεν είναι προσωπικός θίασος


Με έκπληξη πληροφορήθηκα από τον Τύπο για τις δύο νέες παραγωγές χειμερινή και καλοκαιρινή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, την “Τρισεύγενη “ του Κωστή Παλαμά και τον “Προμηθέα του Αισχύλου” με πρωταγωνίστρια την Βρετανίδα ηθοποιό Κάθριν Χάντερ.
 Είναι η πρώτη φορά στα τελευταία 8 χρόνια συμμετοχής μου στο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ, που πληροφορούμαι τις επιλογές για την Χειμερινή και Καλοκαιρινή παραγωγή του θεάτρου από ανακοινώσεις του Καλλιτεχνικού Διευθυντή χωρίς να έχει υπάρξει τουλάχιστον μία αρχική συζήτηση και συμφωνία στο ΔΣ.


Θα ήθελα να τονίσω ότι το θέμα δεν είναι η ποιότητα των έργων ούτε η καλλιτεχνική τους προσέγγιση. Αυτό είναι αρμοδιότητα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Το θέμα είναι ότι με αυτές τις ανακοινώσεις γίνεται σύγχυση των αρμοδιοτήτων.

Το έχω τονίσει επανειλημμένως σε πολλές συνεδριάσεις όλα αυτά τα χρόνια ότι ο ρόλος του ΔΣ του θεάτρου και των μελών του είναι πολιτικός. Αποφασίζει την πολιτική του Θεάτρου, τους στόχους, τον προϋπολογισμό, τις δράσεις κ.λ.π. Μετά το ΔΣ ως πολιτικός προϊστάμενος δίνει εντολή στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή να εισηγηθεί το πως όλα αυτά θα υλοποιηθούν και να περιγράψει την Καλλιτεχνική προσέγγιση. Την τελική απόφαση την παίρνει το ΔΣ και το οποίο και εντέλει τον Καλλιτεχνικό διευθυντή να την υλοποιήσει.

Με αυτό τον τρόπο γίνεται απολύτως ξεκάθαρο ποιες αρμοδιότητες έχει ο καθένας και στη συνέχεια οι αντίστοιχες δράσεις μπορούν να αξιολογηθούν και να επιμερισθούν αντίστοιχα και οι όποιες ευθύνες ή τα εύσημα.

Η πρακτική της δημοσιοποίησης επιλογών που δεν έχουν αποφασιστεί από το αρμόδιο όργανο του θεάτρου ουσιαστικά αλλοιώνει τη λειτουργία ενός Δημόσιου Οργανισμού που στηρίζεται στον διάλογο, τη συνεργασία, την δημοκρατική λειτουργία ακόμα και αν μέσα σε αυτόν (απόλυτα φυσιολογικά) υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, αντιλήψεις και πολιτικές προσεγγίσεις.

Οτιδήποτε άλλο μετατρέπει τη λειτουργία του ΔΗΠΕΘΕ σε προσωπικό θίασο. Και αυτό δεν είναι αποδεκτό.

ΥΓ.  Αλήθεια πως είναι δυνατόν πριν ολοκληρωθεί η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του θεάτρου, προτού αξιολογηθεί, και γίνει απολογισμός, να ανακοινώνεται η επόμενη και μάλιστα με τέτοιο στόμφο (συνεργασία με ξένους ηθοποιούς, Επίδαυρο κ.λ.π.). Δεν απαξιώνεται ή υποτιμάται έτσι, η τρέχουσα παραγωγή που αυτή την στιγμή κάνει περιοδεία ανά την Ελλάδα?

Χαριτίνη Καρλιαύτη

Μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΘΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου