ΠΑΤΡΑ : Στο λιμάνι η φρεγάτα «Αδρίας» για άσκηση του ΝΑΤΟ στον Πατραϊκό κόλπο



Η φρεγάτα «Αδρίας ΙΙΙ» βρίσκεται ελλιμενισμένη, στο μώλο Αγίου Νικολάου της Πάτρας, προκειμένου να λάβει μέρος στην διασυμμαχική άσκηση ναρκοπολέμου του ΝΑΤΟ «Aριάδνη», που ξεκίνησε προχθες στον Πατραϊκό κόλπο και θα ολοκληρωθεί στις 27 Ιουνίου, υπό την διοίκηση του αντιπλοιάρχου Δημητρίου Κατσούρα.
Η εν λόγω Δύναμη, είναι μια από τις δύο μόνιμα ενεργοποιημένες ναυτικές δυνάμεις Ναρκοπολέμου του ΝΑΤΟ με αποστολή πρωτίστως τη διεξαγωγή αντιναρκικών επιχειρήσεων υπό τον έλεγχο του ΝΑΤΟ Maritime Command (MARCOM).
Η φρεγάτα «Αδρίας ΙΙΙ» κατέπλευσε  στην Πάτρα, μαζί με άλλα σκάφη του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, μετά από επιχειρησιακή εκπαίδευση στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Μυρτώου και νότιου Κρητικού Πελάγους, με συμμετοχή πλοίων των Διοικήσεων Φρεγατών, Ταχέων Σκαφών και Υποβρυχίων, ομάδων της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών, ελικοπτέρων της Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού, αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και του νεοαποκτηθέντος Πλοίου Γενικής Υποστήριξης «Ατλας-Ι».
Η φρεγάτα Αδρίας, ναυπηγήθηκε στο Ναυπηγείο 'Koninlijke Maatschappij de Shelde' (Royal Shelde) στο Vlissingen της Ολλανδίας, σε εκτέλεση παραγγελίας του Βασιλικού Ναυτικού της χώρας. Εντάχθηκε στο Ολλανδικό Ναυτικό στις 26/07/1979, με την ονομασία CALLENBURGH (F808).
Όταν οι φρεγάτες τύπου S αποσύρθηκαν από το Ολλανδικό Ναυτικό, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρθηκε να τις αποκτήσει ώστε να αντικαταστήσει τον στόλο των αντιτορπιλικών του, λόγω της μεγάλης ηλικίας και των αυξημένων αναγκών επάνδρωσης που είχαν τα τελευταία. Η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας στον Αδρία πραγματοποιήθηκε στις 30/03/1994 στο Ντεν Χέλντερ. Το σκάφος, με κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ι. ΕΓΚΟΛΦΟΠΟΥΛΟ, κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 28/06/1994. Η ονομασία ΑΔΡΙΑΣ δόθηκε προς τιμή και ως ανάμνηση του ομώνυμου αντιτορπιλικού.
Όπως όλες οι φρεγάτες τύπου S, η Αδρίας έχει ολικό μήκος 130μ., μέγιστο πλάτος 14,6 και μέγιστο βύθισμα 6μ. Με πλήρες φορτίο, το σκάφος έχει εκτόπισμα 3.600 τόνων. Την κίνηση εξασφαλίζουν 2 κινητήρες Rolce Royce OLYMPUS (56.800 HΡ) και δύο κινητήρες Rolce Royce TYNE 10, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων (αν και η συνήθης επιχειρησιακή ταχύτητα είναι 20 κόμβοι).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου