ΠΑΤΡΑ : Ο Περισσός ξεκίνησε την επανάσταση από το ΔΗΠΕΘΕ


Στις 15/9/2014 το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας μετά από μία πολύμηνη προετοιμασία συμμετέχει στην κατάθεση της πρότασης με τίτλο “Σταυροδρόμια Τέχνης” στα πλαίσια του άξονα Προτεραιότητας  “Υλοποίηση δράσεων που εφαρμόζουν τις Κοινές Βασικές Αρχές για την ενταξιακή πολιτική των μεταναστών στην Ευρωπαϊκή Ένωση”
Στην πρόταση εκτός από το ΔΗΠΕΘΕ συμμετέχουν η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και η Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία μεταναστευτική οργάνωση νέων αφρικανών «ASANTE» μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, τακτικό μέλος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του Δήμου Αθηναίων που έχει στόχο την ενδυνάμωση των νέων με μεταναστευτική καταγωγή, των οργανώσεων και κοινοτήτων/συλλόγων των μεταναστών.

Ο βασικός κορμός της πρότασης περιλαμβάνει την υλοποίηση ενός κοινού συμμετοχικού project τέχνης που θα γίνει από μεικτές ομάδες μεταναστών και γηγενών καλλιτεχνών (76 μετανάστες και 20 γηγενείς), οι οποίες θα εργάζονται παράλληλα πάνω τον ίδιο θεματικό άξονα με τον προσωρινό τίτλο “It’s all Greek to me”, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μορφές τέχνης.
Η πρόταση εγκρίθηκε, με στενά περιθώρια υλοποίησής της, αφού ενδιαμέσως μεσολάβησαν οι εκλογές. Το θέμα ήρθε στο τελευταίο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ για την έγκριση των τελικών τυπικών διαδικασιών ώστε να ξεκινήσει  η υλοποίηση του προγράμματος.
Ξαφνικά η Δημοτική πλειοψηφία ανακοινώνει ότι δεν συμφωνεί με την υλοποίηση της πρότασης διότι η Δημοτική Αρχή είναι εναντίον των ΜΚΟ και προτείνει την αποχώρηση του θεάτρου από την πρόταση. Αναγνωρίζει βεβαίως τα οφέλη από την υλοποίηση της πρότασης και ταυτόχρονα επαινεί την προσπάθεια που έχει γίνει τόσο καιρό για την προετοιμασία της. Φαίνεται όμως ότι αυτά δεν έχουν καμία σημασία μπροστά στην κυρίαρχη ιδεολογική κατεύθυνση του Περισσού.
Η θέση του Περισσού περί ΜΚΟ είναι γνωστή. Όμως παρόλα αυτά η Δημοτική Αρχή συμμετείχε  στην διανομή  τροφίμων από ΜΚΟ στην Πολιτεία τα Χριστούγεννα. Τότε όχι μόνο δεν είπε ότι ήταν λάθος και αντίθετη με την κυρίαρχη ιδεολογική κατεύθυνση (όπως έκανε με την Coca-Cola στο Καρναβάλι) αλλά αντιθέτως την υποστήριξε.
Για το θέατρο όμως επέμεινε στην άποψή της, παρόλο που στην πρόταση του ΔΗΠΕΘΕ δεν συμμετέχει ΜΚΟ. Εκτός αν η Δημοτική αρχή μπερδεύει τους ιδιώτες με τις ΜΚΟ. Αλλά ακόμα και έτσι να είναι δεν υπάρχει καμία καλλιτεχνική δράση στην Ελλάδα (ακόμα και αυτές που υποστηρίζει και προωθεί το ΚΚΕ) που να μην συμμετέχουν ιδιώτες. Πόσο μάλλον σε τέτοιου είδους προτάσεις.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η Δημοτική Αρχή διαφωνεί με τους στόχους της πρότασης και την διαδικασία υλοποίησής της. Αυτό αν ίσχυε, θα ήταν αντικείμενο μιας συζήτησης, που θα γινόταν όμως πριν από την κατάθεση της πρότασης. Αλλά δεν τέθηκε τέτοιο θέμα ούτε κατά την διάρκεια τις προετοιμασίας της πρότασης (τρεις ολόκληρους μήνες μετά τις Δημοτικές εκλογές) ούτε κατά την κατάθεσή της που έγινε όταν είχε ήδη αναλάβει η νέα Δημοτική Αρχή. Αξίζει να αναφερθεί ότι αντιρρήσεις για την ουσία τέτοιου είδους προτάσεων που αφορούν μετανάστες μόνο η Χρυσή Αυγή έχει θέσει.
Δεν υπάρχει λοιπόν λογική εξήγηση για την στάση της Δημοτικής Αρχής πέρα από την υπόθεση ότι Περισσός ξεκίνησε κάποιου είδους επανάστασης από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας την οποία σκοπεύει να ακολουθήσει η Δημοτική Αρχή.
Δεν κατανοεί όμως ή ακόμα χειρότερα την αφήνει αδιάφορη το γεγονός, ότι μία τέτοια κίνηση ακόμα και αν την έκανε συμβολικά θα δημιουργήσει στο μέλλον αξεπέραστα εμπόδια για την δημιουργία συνεργασιών για την διεκδίκηση χρηματοδοτήσεων και όχι μόνο. Χρηματοδοτήσεων που η ίδια έχει δηλώσει ότι προέρχονται από χρήματα του Ελληνικού λαού και θα διεκδικήσει με κάθε τρόπο .
Μία τέτοια κίνηση καθιστά το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας αναξιόπιστο. Υπονομεύει  το  κύρος που με τόσο κόπο έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια.
 Όλοι γνωρίζουμε ότι οι επαναστατικές πράξεις έχουν απώλειες και θύματα.
Είναι άδικο το πρώτο θύμα να είναι το ΔΗΠΕΘΕ. Πάτρας. Ένα Δημοτικό θέατρο, που εκτός από το να αξιοποιεί όπου μπορεί τις χρηματοδοτήσεις ώστε να μην επιβαρύνει περαιτέρω τον Δημοτικό Προϋπολογισμό, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και υλοποιεί δράσεις  αξιόλογες καλλιτεχνικά και εκπαιδευτικά και το κέντρο της προσοχής του είναι στραμμένο στους πολίτες της Πάτρας και όχι στην “πεφωτισμένη καλλιτεχνικά” lifestyle μπουρζουαζία της πόλης.
Επιβάλλεται τώρα η Δημοτική Αρχή που οφείλει να υπηρετεί το συμφέρον του λαού της Πάτρας (θυμίζω ότι κύρια απολογείται σε αυτόν και όχι στον Περισσό) να ενεργήσει άμεσα και δραστικά ώστε να μειώσει τις επιπτώσεις αυτής της κίνησης. Γιατί έτσι και αλλιώς το πρόγραμμα αυτό χάθηκε.
Εξάλλου το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είναι από εκείνους τους θεσμούς της πόλης (το μόνο ίσως Δημοτικό Θέατρο στην Ελλάδα) που έχει καταφέρει να έρθει κοντά, χωρίς χυδαιότητα, στα λαϊκά στρώματα. Αν θέλει να συμμετάσχει η Δημοτική Αρχή σε επανάσταση, ας συμμετάσχει σ' αυτή την “ιδιότυπη επανάσταση” και ας την διαδώσει και στην Αθήνα. Μήπως καταλάβει κάτι και ο Περισσός.

Χαριτίνη Καρλιαύτη
Μέλος  Δ.Σ  του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου