Από την Πάτρα και τα ακουστικά βαρηκοΐας στη META-πραγματικότητα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ


Τι είδους συμπέρασμα μπορεί να βγάλει κανείς για την εξαγορά της πατρινής καταγωγής Accusonus από την ιδιοκτήτρια εταιρεία του Facebook;

Θα μείνουμε στα συνήθη περί «ψήφου εμπιστοσύνης» ή θα είμαστε λίγο περισσότερο διεισδυτικοί (ξύνοντας της επιφάνεια) στην εικόνα των πανηγυρισμών για αποτιμήσεις κλπ.;

 

 

 

 

 

 

Διαβάζοντας και μελετώντας τα δεδομένα άλλης μιας παρέας από το θρυλικό Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών που ξεκίνησε να πειραματίζεται σε νέες καινοτομικές εφαρμογές για τα ακουστικά βαρηκοΐας -ναι, σωστά διαβάσατε- και μέσα από διαδοχικά pivots (οι στροφές στη διάλεκτο των startupers) κατάφεραν να προκαλέσουν αρχικά το ενδιαφέρον της μουσικής βιομηχανίας για να ακολουθήσει και …  «καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν». Όπως συνέβη με την κυρίαρχο των social media, το Facebook.

Η τεχνολογία τους ένωσε αλλά και η διαρκής ανάγκη του Facebook να προσφέρει στους ακολούθους του νέες προηγμένες εφαρμογές στον καινούργιο ψηφιακό κόσμο.

Χτες ο Νάσος Κοσκινάς, ιδρυτής του POS4work από την Πάτρα «ανέβασε» ένα post με μια διαδικτυακή συνέντευξη με έναν από τους συνιδρυτές της Accusonus, τον Ηλία Κοκκίνη το καλοκαίρι του 2020.

Αλλά, ας μείνουμε για λίγο στο post. «Η Meta (ή πιο απλά το Facebook App) εξαγοράζει την ελληνική startup accusonus.

Για όσους είχαν την τύχη να συνεργαστούν μαζί τους, δεν αποτελεί και ιδιαίτερη έκπληξη. Ο CTO και co-founder Ηλίας Κοκκίνης έκανε στις ομάδες μας, ίσως την πιο χρήσιμη παρουσίαση και τα lessons learned από την startup πορεία της Accusonus.

Μοιραζόμαστε μαζί σας τα startup insights που οδήγησαν στο πιο εντυπωσιακό success story του Ελληνικού οικοσυστήματος.

  1. Η τεχνολογία δεν είναι προϊόν. Η τεχνολογία ναι είναι σημαντική, αλλά από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται χρόνος, πολλή δουλειά και κατανόηση της τεχνολογίας σου για να την μετατρέψεις σε ένα valuable προϊόν.
  2. Βρες το σωστό άτομο για να πουλήσεις την ιδέα σου. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν μιλάτε με την technical ομάδα, μπορεί να σας δούν ανταγωνιστικά. Αν μιλάτε με την business ομάδα, μάλλον μιλάνε και με τους ανταγωνιστές σας. Είναι η δουλειά τους! Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης και μειώστε το ρίσκο στους νέους συνεργάτες σας.
  3. Ο decision maker μπορεί να ΜΗΝ είναι ο τελικός χρήστης της τεχνολογίας σου. Βρες το σωστό άτομο που θα αγοράσει το προϊόν σου.
  4. Λύσε το σωστό πρόβλημα. Obvious right? Αν το πρόβλημα όμως που λύνεις είναι κομμάτι ενός μεγαλύτερου και σύνθετου προβλήματος, σκέψου ότι ο πελάτης σου δεν θα μπορεί να βασιστεί πάνω σου.
  5. Focus σε χρήστες και growth εσόδων.Revenue is KING!!!! Πριν πας να φτιάξεις το νέο feature και να βελτιώσεις κάτι που μπορεί να μην έπρεπε να φτιάξεις ποτέ, βρες χρήστες! PAID χρήστες!
  6. Revisit τα πάντα. Πρέπει να λες και όχι σε κάποια πρότζεκτ. Δεν γίνεται να τα κάνεις όλα.

Περισσότερα εδώ: https://www.facebook.com/pos4work/videos/686078655744562

Ένας σκαπανέας

O οικονομολόγος Αρίστος Δοξιάδης είναι ένας από τους λίγους σκαπανείς του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας που έχει τη δυνατότητα να διατυπώνει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση τόσο για τα δεδομένα όσα και για τις προοπτικές μιας αγοράς που «εισέβαλε» στην ζωή μας τα τελευταία 10 χρόνια…

Ο Δοξιάδης είναι αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας, εταίρος στο κεφάλαιο επιχειρηματικό συμμετοχών Big Pi Ventures για νέες επιχειρήσεις τεχνολογίας, το οποίο δραστηριοποιείται ιδιαίτερα στην αξιοποίηση ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Ο ίδιος μιλώντας σε μια παλαιότερη εκδήλωση – 1ος Διαγωνισμός Αξιοποίησης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων INSPEAR 2017 – είχε υποστηρίξει μια ρηξικέλευθη άποψη που όχι μόνο βρήκε ανταπόκριση αλλά καθόρισε και αντιλήψεις, επιλογές και συμπεριφορές στο πλαίσιο του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας: «Αυτό που περιμένουμε να συμβεί τα επόμενα 10 χρόνια είναι ότι τα πιο ενδιαφέροντα start-ups θα ξεκινούν από τον χώρο της έρευνας, δηλαδή από “βαθιά” τεχνολογία, από ανθρώπους που έχουν δουλέψει πολλά χρόνια, έχουν εμβαθύνει σε ένα επιστημονικό πεδίο, έχουν βγάλει αποτελέσματα, μπορούν να τα υποστηρίξουν με πατέντες και σκέφτονται πώς θα τα μετατρέψουν σε προϊόν». Ο Δοξιάδης – σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στα τέλη του 2017 στο site του Ερευνητικού Κέντρου Αθηνά – είχε δηλώσει μεταξύ άλλων τα εξής: «Εδώ στην Ελλάδα έχουμε το πρόβλημα ότι δεν έχουμε χτίσει ακόμα τις γέφυρες ανάμεσα στα εργαστήρια και στην αγορά και αυτό θέλει ειδικές ικανότητες. Επίσης, δεν έχουμε πολύ κόσμο που να ξέρει πώς να το κάνει. Αυτοί θα προκύψουν από τις πρώτες επιτυχίες και θα βοηθήσουν και τους επόμενους. Ευτυχώς στην Ελλάδα έχουμε μια τεράστια δεξαμενή ανθρώπων που έχουν φύγει στο εξωτερικό και δουλεύουν είτε σε σημαντικές εταιρείες είτε σε σημαντικά ερευνητικά κέντρα και αυτούς τους ανθρώπους της Διασποράς θα πρέπει με κάποιον τρόπο να τους εμπλέξουμε. (…) Χρειάζεται επίσης να δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς και να βρούμε ένα πιο αποδοτικό και δίκαιο φορολογικό πλαίσιο για την επιχειρηματική δραστηριότητα».

Πριν λίγες ημέρες συμμετείχε σε μια διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε ο ερευνητικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός διαΝΕΟσις για την Καινοτομίας και τις Νεοφυείς Επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Ο Δοξιάδης στην εκδήλωση μίλησε για την υφιστάμενη κατάσταση του οικοσυστήματος και εστίασε σε δύο ζητήματα. Πρώτον, τόνισε τα «εντυπωσιακά αποτελέσματα» που παρατηρούνται τα τελευταία δύο χρόνια, μέσα από τις «εξόδους», δηλαδή εταιρείες που αγοράστηκαν από μεγάλους επενδυτές ή διεθνείς επιχειρήσεις σε πολύ υψηλές τιμές, καθώς και μέσα από τα σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια που έχουν κερδίσει άλλες εταιρείες. Σύμφωνα με τον Δοξιάδη, υπάρχουν 15 με 20 τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα που είτε μέσω επένδυσης είτε μέσω εξαγοράς αποτιμήθηκαν σε πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Δεύτερον, παρατήρησε, ωστόσο, την έλλειψη ανάπτυξης επιχειρήσεων «βαθιάς τεχνολογίας», που τις συναντάμε κυρίως στους τομείς της βιοεπιστήμης και της ιατρικής, της ενέργειας, των νέων υλικών και της καθαρής τεχνολογίας, των μεγάλων δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης. Ως αιτία αυτού εντόπισε την έλλειψη πρωτοποριακής έρευνας, παρόλη την ποιοτική έρευνα που υπάρχει στη χώρα. Με την ιδιότητα του ως αντιπρόεδρος ΕΣΕΤΕΚ, επεσήμανε την ανάγκη για ένα μηχανισμό «ο οποίος όχι μόνο θα αξιολογεί τις αιτήσεις που έρχονται από τα κάτω, δηλαδή τα ερευνητικά κέντρα, αλλά να θέτει και προτεραιότητες ως προς τους τομείς που θα χρηματοδοτούνται από το κράτος». Μίλησε για απουσία κινήτρων προς τους ερευνητές για να ασχοληθούν περισσότερο με αποτελέσματα που θα είναι εμπορευματικά αξιοποιήσιμα, καθώς και για την ανάγκη βελτίωσης των μηχανισμών μεταφοράς τεχνολογίας. Επίσης, αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορεί να παίξει η αξιοποίηση των γνώσεων και της εμπειρίας της διασποράς στην ενίσχυση του οικοσυστήματος. Τέλος, περιέγραψε τα funds που δραστηριοποιούνται στη χώρα, εξηγώντας ότι πλέον έχουμε funds τρίτης γενιάς.        πηγή :ot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου