Αναγκαία η ευρεία διαβούλευση για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Πάτρα

 

Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας

Ένωση πολιτών

Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού

ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ www.koinotopia.gr

Την Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαβούλευση μεταξύ της ομάδας έργου ΣΒΑΚ (Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) του Δήμου Πατρέων, της εταιρείας lever που είναι Σύμβουλος του Δήμου Πατρέων, των εμπλεκόμενων Φορέων, Συλλόγων και Ενεργών Πολιτών. 


Απογοητευτική ήταν η εικόνα από τη μικρή συμμετοχή η οποία πιθανόν δεν προβλημάτισε και πολύ το διοργανωτή Δήμο Πατρέων. Η πρόσκληση –σε όσους την έλαβαν- προκειμένου να συμμετάσχουν έγινε την τελευταία στιγμή, κάποιοι άλλοι δεν έλαβαν ποτέ πρόσκληση, το έμαθαν τυχαία και ήρθαν, και κάποιοι άλλοι, μάλλον δε το έμαθαν ποτέ. Η καθορισθείσα δε ώρα για τη διαβούλευση 11πμ, ήταν απαγορευτική για την πλειοψηφία των εργαζόμενων.

Είμαστε σίγουροι ότι οι πολίτες της Πάτρας αν ερωτηθούν τι σημαίνει Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα θα δηλώσουν άγνοια. Αντιθέτως αν κάποιος τους πει τι άποψη έχετε για το κυκλοφοριακό, την ευκολία μετακίνησης πεζών και ΑΜΕΑ, με ποδήλατο και πατίνι σίγουρα θα έχουν να καταθέσουν άποψη.

Χρειάζεται λοιπόν πληρέστερη ενημέρωση και διευκόλυνση συμμετοχής στους πολίτες και φορείς της Πάτρας -μετάδοση των συναντήσεων μέσω internet και με δυνατότητα παρέμβασης- γιατί αυτοί αποτελούν το ενεργό κύτταρο της πόλης. Ο Δήμος όπως και η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο και δεν έχει έδρα την Πάτρα, οφείλει να ακούσει και να συνεργαστεί με ΟΛΟΥΣ τους φορείς, τις οργανώσεις και τους πολίτες που έχουν άποψη και θέσεις για το θέμα κάτι το οποίο ρητά προβλέπεται και στις τρεις φάσεις της διαβούλευσης.

Η στρατηγική που θα χαραχθεί για την πόλη οφείλει να είναι μακράς πνοής και όχι απλώς της νυν δημοτικής αρχής που διαχειρίζεται αυτό το έργο. Η συνεργασία όλων των δημοτικών παρατάξεων για τη διαμόρφωση θέσεων που θα επηρεάσουν τη λειτουργία της για πολλά χρόνια όχι απλά είναι απαραίτητη αλλά απολύτως αναγκαία.

Η Δημοτική αρχή οφείλει να διαμορφώσει ρεαλιστική στρατηγική για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, λαμβάνοντας υπόψιν τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους που μπορεί να αξιοποιήσει η πόλη, κάτι που δεν έχει κάνει μέχρι τώρα.

Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα σύμφωνα με το κείμενο της διαβούλευσης μας χρειάζεται για την κλιματική αλλαγή, την απεξάρτηση από το πετρέλαιο, τη μείωση των ατυχημάτων, την καθαρή ατμόσφαιρα, τη μείωση της συμφόρησης, την υποστήριξη της τοπικής αγοράς, τη δημιουργία κοινότητας, τη βελτίωση της υγείας αλλά εμείς θα προσθέταμε τη μείωση της ηχορύπανσης, την κινητικότητα των ΑΜΕΑ κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου