Εναρξη των εργασιών του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος : Αντιδράσεις και δηλώσεις Παπανδρέου-Αυγερινοπουλου-Κατσιφάρα- Πελετίδη

 ΔΗΛΩΣΗ  ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 

"Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία είχε ξεκινήσει το γαϊτανάκι των συνεχών αλλαγών στο σχεδιασμό του έργου, μια δεκαετία παλινωδιών και καθυστερήσεων, με δραματικές, πολλές φορές, συνέπειες. 

 

  Με το καλό, λοιπόν, η πολυαναμενόμενη έναρξη των εργασιών για έναν δρόμο, τροφοδότη ζωής για τη Δυτική Ελλάδα και όχι μόνο, που θα έπρεπε να είχε γίνει τόσα χρόνια πριν και να είχε ολοκληρωθεί από καιρό. Τώρα πια, ας εκφράσουμε μια διπλή ευχή: αφενός με την τήρηση του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου, στα τέλη του 2025, αφετέρου δε, την ταχεία προώθηση της υλοποίησης και του άλλου τμήματος της οδού, Πύργου - Τσακώνα. 

 

Δήλωση της Δρ. Διονυσίας-Θεοδώρας ΑυγερινοπουλουΒουλευτή Ν. Ηλείας, Ν.Δ.  

Καλωσορίζουμε με μεγάλη χαρά στον Ν. Ηλείας τον πρωθυπουργό μας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό υποδομών κ Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό υποδομών κ. Γεώργιο Καράγιαννη. 


Η 31η Μαρτίου αποτελεί μια πολύ σημαντική μέρα για την Ηλεία καθώς σημαίνει την επανέναρξη των εργασιών στο τμήμα της Ολυμπίας οδού (Πάτρα-Πύργος). 

Αποτέλεσε προεκλογική δέσμευση ήδη από το 2019, της νέας δημοκρατίας και της κυβέρνησης Μητσοτάκη η ορθή δρομολόγηση και η ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου για την οδική ασφάλεια της περιοχής μας και η προεκλογική μας αυτή δέσμευση σήμερα γίνεται πράξη! 

Οφείλουμε λοιπόν ένα μεγάλο ευχαριστώ στον ίδιο τον πρωθυπουργό καθώς αφενός πρωτεραιοποίησε την υλοποίηση αυτού του διευρωπαϊκού δικτύου για την περιοχή μας ανάμεσα στα μεγάλα έργα τα οποία υλοποιεί για τη χώρα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αφετέρου γιατί ο ίδιος προσωπικά έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης της Ολυμπίας οδού ως προς το Πάτρα- Πύργος στον υψηλότερο βαθμό ενώπιον της Ευρωπαϊκής επιτροπής και συγκεκριμένα στην πρόεδρο αυτής την κυρία von der Leyen. Οφείλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε βαθύτατα τον υπουργό υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή καθώς και τον υφυπουργό κ. Γεώργιο Καράγιαννη αλλά και την εξειδικευμένη ομάδα των συνεργατών τους οι οποίοι εργάστηκαν άοκνα και συστηματικά για την επιτυχία αυτού του έργου. Ένα έργο το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έθεσε σε διακινδύνευση με κίνδυνο να μην ολοκληρωθεί ποτέ και να απενταχθεί. η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σήμερα το υλοποιεί με σύντομο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του και με όρους ευνοϊκότερους από τις προηγούμενες συμφωνίες.

Η ολοκλήρωση της Ολυμπίας οδού ως προς το τμήμα Πάτρα-Πύργος και εν συνεχεία η σύνδεση του και με τον σπουδαίο αρχαιολογικό τόπο της αρχαίας Ολυμπίας θα σημάνει μια νέα μέρα για τους νομούς Ηλείας Αχαΐας Ζακύνθου και Κεφαλληνίας οι οποίοι εξυπηρετούνται από το εν λόγω οδικό δίκτυο καθώς θα δημιουργήσει άριστες συνθήκες οδικής ασφάλειας και νέες προϋποθέσεις δυναμικής ανάπτυξης για τους νομούς μας. 

 

Η  Παράταξη  ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην ΠΡΟΟΔΟ

4η Φορά πανηγυρισμοί  - εγκαίνια και Πρωθυπουργικές επισκέψεις στον πολύπαθο δρόμο Πάτρα – Πύργος από τα ίδια κόμματα με διπλανά πρόσωπα.  


Μέσα σε 15 χρόνια είχαμε τέσσερα εγκαίνια, διαδοχικές διαψεύσεις δεσμεύσεων και χρονοδιαγραμμάτων και προεκλογικές φιέστες. 

Τα ερωτήματα όμως είναι απλά, σαφή και κατηγορηματικά.

Α. Πότε είχε δίκιο η Νέα Δημοκρατία; Όταν οι υπουργοί της  πανηγύριζαν το 2013, που το απένταξαν από την σύμβαση Παραχώρησης ή το 2022 που το επανένταξαν πάλι στην σύμβαση Παραχώρησης; Μπορεί άραγε ο Εθνικός και Περιφερειακός σχεδιασμός μιας χώρας να εξαρτάται από τις οικονομικές επιδιώξεις των διαχρονικών "μνηστήρων" - κατασκευαστών;  

Β. Η χωροθέτηση των διοδίων συνιστά ή όχι αντικίνητρο για τη χρήση του αυτοκινητόδρομου και ποιο θα είναι το κόστος συντήρησης που θα επωμιστεί η Περιφέρεια για τη συντήρηση του παλαιού εθνικού δικτύου; Ο Περιφερειάρχης έχει πραγματικά επίγνωση για τις συνέπειες του σχεδιασμού του έργου ή θα αρκεστεί στη φωτογραφία δίπλα στον Πρωθυπουργό ως τοπικός κυβερνητικός εκπρόσωπος; 

Γ. Η απαίτηση των πολιτών και η δέσμευση της χώρας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η ολοκλήρωση του συνόλου της Ολυμπίας Οδού και όχι μόνο το τμήμα Πάτρα – Χανάκια.  Αλήθεια τί λένε γι΄αυτό Κυβέρνηση και Περιφερειακή Αρχή;  Ιδιαίτερα, η Περιφερειακή αρχή, είναι ικανοποιημένη με την αθέτηση υλοποίησης του συνόλου της Ολυμπίας Οδού;  Τι λέει στους πολίτες της Ηλεία; Ξεχάστε το υπόλοιπο τμήμα μέχρι την Αρχαία Ολυμπία και την Τσακώνα μιας και καταφέραμε να φτάσουμε μέχρι τα Χανάκια; Ούτε καν τον Πύργο; 

Εμείς υπεύθυνα και χωρίς να ετεροπροσδιοριζόμαστε τοποθετηθήκαμε για όλες τις πλευρές του έργου σε όλη την πορεία του. 

Σταθερή μας πολιτική αρχή ήταν και είναι να πραγματοποιηθεί στο σύνολό του και να είναι προς όφελος των πολιτών και της ανάπτυξης του τόπου μας. 

Με αυτήν την πολιτική θα συνεχίσουμε να τοποθετούμαστε και να παρακολουθούμε στενά τα χρονοδιαγράμματα και τους όρους υλοποίησης της Ολυμπίας Οδού στο σύνολό της. 

Μπροστά μας είναι ο δρόμος. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. 

Η Δημοτική Αρχή Πάτρας

"Πραγματοποιήθηκε σήμερα, με την παρουσία του Πρωθυπουργού, Κ. Μητσοτάκη, η εκδήλωση για την έναρξη των εργασιών του «πολύπαθου» αυτοκινητόδρομου της Πατρών – Πύργου.


Το συγκεκριμένο έργο, που με ευθύνη όλων των Κυβερνήσεων καθυστέρησε για δεκαετίες,
έχει προκαλέσει μεγάλες ανθρώπινες απώλειες και δικαιολογημένα ο δρόμος αυτός έχει χαρακτηριστεί «καρμανιόλα». Εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές έγιναν θυσία στο βωμό του ανταγωνισμού και των κερδών των μεγαλοεργολάβων, καθώς και των κριτηρίων «επιλεξιμότητας» έργων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Δήμος Πατρέων, άλλοι Δήμοι της περιοχής, δεκάδες φορείς και ο λαός της Αχαΐας και της Ηλείας, με πολύμορφες κινητοποιήσεις, απαιτούσαν την άμεση κατασκευή νέου σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, χωρίς διόδια, με δωρεάν διέλευση για όλους και νότια χάραξη από Μιντιλόγλι μέχρι και Κάτω Αχαΐα, ώστε να μην καταστραφούν οι οικισμοί και τα χωριά και να μην υποβαθμιστεί η ζωή των κατοίκων.

Η λειτουργία σταθμών διοδίων με υψηλά διόδια, η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου, θα κάνουν απαγορευτική τη χρήση του για τους χιλιάδες εργαζόμενους, το λαό και τους επισκέπτες της περιοχής. Η αρνητική πείρα από την Αττική και την Εγνατία Οδό καταδεικνύει πως ο λαός μας δεν μπορεί να εφησυχάσει, καθώς μόνο εγγυητές της ασφάλειάς του δεν είναι οι επιχειρηματίες που διαχειρίζονται τις κρίσιμες οδικές αρτηρίες της χώρας και εισπράττουν τα πανάκριβα διόδια.

Οι πανηγυρικοί τόνοι της Κυβέρνησης για την έναρξη των εργασιών αποτελούν πρόκληση για το λαό της περιοχής, ο οποίος στενάζει απ’ τη φτώχεια. Σε μία περίοδο μάλιστα που η κατάσταση χειροτερεύει, που η ακρίβεια καλπάζει, εξαιτίας και του πολέμου στην Ουκρανία, στον οποίο η Κυβέρνηση έχει εμπλέξει τη χώρα.

Το πανηγυρικό κλίμα αποτελεί πρόκληση για τους κατοίκους των δύο νομών, που αντιμετωπίζουν μια σειρά σοβαρά ζητήματα, όπως το ζήτημα της υπογειοποίησης του τρένου. Μετά από πολλούς αγώνες η Κυβέρνηση αποδέχτηκε την υπογειοποίηση 5,1 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά παραμένει άλυτο το ζήτημα του τμήματος Ρίο – Κανελλοπούλου, μήκους 3 χιλιομέτρων. Δηλώνουμε ακόμα μία φορά, ότι η Δημοτική Αρχή και οι κάτοικοι δε θα αποδεχτούν να διχοτομηθεί ένα τόσο μεγάλο τμήμα οικιστικού ιστού.

Το αίτημα της Δημοτικής Αρχής και του πατραϊκού λαού για την παραχώρηση της έκτασης του πρώην σκουπιδότοπου στο Ριγανόκαμπο, δεν έχει ικανοποιηθεί. Πρόκειται για ζωτικό χώρο, για να ικανοποιηθούν οι οξυμένες ανάγκες των κατοίκων σε ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους και σε πράσινο. Εδώ και χρόνια, ο Δήμος της Πάτρας απευθύνεται σε όλες τις Κυβερνήσεις, χωρίς ανταπόκριση. Η ΕΤΑΔ, η διάδοχος του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρέδωσε με το τρίτο μνημόνιο το Ριγανόκαμπο, μαζί με την υπόλοιπη δημόσια περιουσία, «εμπαίζει» το Δήμο μας. Με ευθύνη της Κυβέρνησης, πρέπει άμεσα να δοθεί λύση και να παραχωρηθεί η έκταση, για την ικανοποίηση των αναγκών του πατραϊκού λαού στην αναψυχή, την άθληση και τον αθλητισμό.

Αποτελεί κοροϊδία, σε μία περιοχή που δέχτηκε σοβαρό χτύπημα από τις φυσικές καταστροφές, όλο το προηγούμενο διάστημα η Κυβέρνηση να μην έχει πάρει κανένα μέτρο στήριξης των πληγέντων. Να μην έχει προχωρήσει ο απαραίτητος σχεδιασμός για την προστασία των κατοίκων από τις φωτιές, τις πλημμύρες και τους σεισμούς. Οι πληγέντες της περιοχής του Σουλίου Αχαΐας δεν έχουν πάρει ευρώ από τις αποζημιώσεις που δικαιούνται, ενώ και οι πυρόπληκτοι της Ηλείας, που τάχα η Κυβέρνηση θα στεκόταν δίπλα τους, στην καλύτερη περίπτωση έχουν λάβει «ψίχουλα».

Ο λαός της περιοχής χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης σύγχρονων, ασφαλών και δωρεάν υποδομών, προστασία από τις φυσικές καταστροφές, έργα που θα έχουν στο επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες. Ο αγώνας του λαού πρέπει να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί, για να κερδίσει τη ζωή που του αξίζει".

Δ.Ε.Ε.Π. Ν.Δ. ΑΧΑΪΑΣ : Η εξέλιξη για το νέο αυτοκινητόδρομο

δικαιώνει την επιλογή της κυβέρνησης

Ο πρόεδρος και τα μέλη της Δ.Ε.Ε.Π. Ν.Δ.  Αχαΐας χαιρετίζουν την σημερινή έναρξη παρουσία του Πρωθυπουργού  Κυριάκου Μητσοτάκη των εργασιών του νέου αυτοκινητοδρόμου Πατρών Πύργου.

Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει την επιλογή της κυβέρνησης να βάλει τέλος στις βαλτωμένες εργολαβίες ενώ χρειάστηκε μια συστηματική προσπάθεια δυο χρόνων και δύσκολες διαπραγματεύσεις με την ευρωπαϊκή επιτροπή για να έχουμε σήμερα τρία ενεργά εργοτάξια. Σύντομα οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας θα έχουν έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο  όπως οφείλει κάθε πολιτεία που σέβεται τον εαυτό της και τους πολίτες της. Η Ελλάδα αλλάζει Βαδίζει μπροστά Κοιτάζει ψηλά


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου