Μπαίνει σε ράγες και ο σιδηρόδρομος στο Πάτρα – Πύργος

Aναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών - Θα παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα

Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε έναν μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα αλλάξουν τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδος, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.

Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδος, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο, από τη μία ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Όσον αφορά δε για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη. Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε έναν μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες, εφόσον λοιπόν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.

Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση.

70 στρ. ανάπλασης στην Πάτρα χάρη στον σιδηρόδρομο

Βεβαίως το μεγάλο στοίχημα για τη Δυτική Ελλάδα είναι η πολυσυζητημένη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τον νέο λιμένα Πατρών, εξέλιξη η οποία θα εντάξει και την Πάτρα στους εμπορικούς λιμένες της χώρας. Όπως σχολίασε ο υπουργός, μιλώντας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, υπάρχει ήδη μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία διασχίζει την πόλη, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή με κάποιο τρόπο χωρίζεται στη μέση. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των πολέμιων εδώ και πάνω από μια δεκαετία του σχεδιασμού για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων. «Για πόσο λοιπόν θα συζητάμε το αυτονόητο;», διερωτήθη ο κ. Καραμανλής.

Σήμερα, το έργο, με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έχει ήδη μπει σε διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο του τεράστιου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 9 χλμ., θα είναι στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της υπογειοποιημένη. Σήμερα, αυτό ήδη προβλέπεται στο κομμάτι του πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που σημαίνει αστική ανάπλαση 70 στρ. στην πόλη, όμως ακούγοντας τα αιτήματα των τοπικών φορέων το Υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Το έργο, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, θα χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το CEF.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου