Το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου, το κέντρο της Πάτρας γέμισε με χαρούμενες φωνές, χάρτες, γρίφους και αποστολές. Οι μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου του Ιδιωτικού Γυμνασίου «Θεμέλιο» συμμετείχαν σε ένα πρωτότυπο παιχνίδι εξερεύνησης πόλης με τίτλο «Unlock the City – Ο Χαμένος Χαμένων Θησαυρός», που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού τους προγράμματος με θέμα τη Βιώσιμη Πόλη.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, κινήθηκαν αυτόνομα σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως η Πλατεία Τριών Συμμάχων, ο Παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός, ο ποδηλατόδρομος, το Δημαρχείο, η Πλατεία Γεωργίου και άλλοι χαρακτηριστικοί χώροι. Σε κάθε σταθμό, τους περίμενε μια αποστολή συνδεδεμένη με περιβαλλοντικά ζητήματα, πολιτιστικά ίχνη και κοινωνικές προκλήσεις της σύγχρονης πόλης.
Έπαιξαν ρόλους, πήραν συνεντεύξεις από πολίτες, εντόπισαν είδη κάδων απορριμμάτων, συνάντησαν τον Δήμαρχο και πρότειναν νέο αστικό σχεδιασμό για την Πλατεία Γεωργίου, επισκέφθηκαν τον θεατρικό χώρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πατρών – πρώην αποθήκη σταφίδας και ζωντανό μνημείο της εμπορικής και πολιτιστικής ιστορίας της πόλης – παρατήρησαν με αστική ματιά τον δημόσιο χώρο και ανακάλυψαν ιστορικά σημεία που «μιλούν» για την ταυτότητα της Πάτρας.
Ο τελικός προορισμός ήταν η Πλατεία Κωνσταντίνου Τριανταφύλλου, αφιερωμένη στον σπουδαίο ιστορικό της Πάτρας, γνωστό για το έργο του στην καταγραφή της τοπικής ιστορίας. Εκεί τους περίμενε ο τελευταίος γρίφος – το «κλειδί» που ξεκλείδωσε τον χαμένο θησαυρό.Ο θησαυρός ήταν ένα αντίγραφο του παλιού Φάρου της Πάτρας – σύμβολο της λιμενικής ιστορίας της πόλης, της συλλογικής μνήμης και υπενθύμιση της σημασίας των ήπιων δημόσιων χώρων στον αστικό ιστό.
Η συμμετοχή τους δεν είχε απλώς παιδαγωγική αξία. Ήταν μια ζωντανή απόδειξη του πώς η πόλη μπορεί να γίνει ανοιχτό πεδίο μάθησης και πειραματισμού. Οι μαθητές ενίσχυσαν την ομαδικότητα, την αυτενέργεια, τη δημιουργική σκέψη και κυρίως την ενεργό πολιτειότητα.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται από τους συντονιστές, «η δράση αυτή δεν ήταν απλώς ένα παιχνίδι. Ήταν μια πρόσκληση να δούμε την πόλη μας αλλιώς – να την περπατήσουμε, να την σκεφτούμε, να την οραματιστούμε ξανά».
Το παιχνίδι αποτέλεσε κορύφωση μιας πολύμηνης προσπάθειας που ενώνει την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τη βιωσιμότητα σε μια εμπειρία που οι μαθητές θα θυμούνται για πάντα.
Η παιδαγωγική επιμέλεια ανήκει στον κ. Γεώργιο Μαγιάκη, φιλόλογο του σχολείου και υπεύθυνο της Ομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, με τη συνεργασία των καθηγητριών ΠαπαβασιλοπούλουΦιλιώς, Λαζαρίδου Νάνσυ και Γεωργακοπούλου Τασούλας – της δυναμικής GreenTeam του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου