Δεκαπέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τα εγκαίνια της γέφυρας Ρίου – Αντίρριου.
Η Γέφυρα
Ρίου – Αντιρρίου ή, επίσημα, Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» εγκαινιάστηκε σαν
σήμερα το 2004.
Η αναλυτική ενημέρωση για τη 15ετή «πορεία» του μεγάλου έργου, προγραμματίζεται για τις 14 Σεπτεμβρίου, μέσω συνέντευξης Τύπου που θα πραγματοποιηθεί στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη» της Γέφυρας στο Αντίρριο.
Ως τότε, η ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. εύχεται σε όλους να είναι αυτός ο
Αύγουστος, καθώς και εκείνοι που θα ακολουθήσουν, πλήρεις από στιγμές
ανάτασης, όπως ήταν και ο Αύγουστος του 2004.
Η καλωδιωτή γέφυρα συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού (Α5) και της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55).
Η αναλυτική ενημέρωση για τη 15ετή «πορεία» του μεγάλου έργου, προγραμματίζεται για τις 14 Σεπτεμβρίου, μέσω συνέντευξης Τύπου που θα πραγματοποιηθεί στη «Στέγη Πολίτη & Πελάτη» της Γέφυρας στο Αντίρριο.
Η καλωδιωτή γέφυρα συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού (Α5) και της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55).
Επιπλέον η
γέφυρα διευκολύνει την επικοινωνία της Ελλάδας με την Ιταλία και κατ’ επέκταση
με τη Δυτική Ευρώπη, μέσω των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.
Εκπληκτική
αντοχή
Ιδιαίτερη
σημαντική είναι η ανοχή της γέφυρας η οποία κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να
αντέξει σεισμό των 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ, ενώ υπολογίζεται πως μπορεί να
αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενοπλοίου εκτοπίσματος 180.000 τόνων.
Το ίδιο
ανθεκτική είναι η γέφυρα του Ρίου – Αντίρριου και στην μανία των ανέμων, καθώς
μπορεί να υποστεί ανέμους που φτάνουν έως τα 265 χλμ/ώρα, ταχύτητα που
αντιστοιχεί σε τυφώνα Κατηγορίας 5.
Στην
κατάταξη των καλωδιωτών γεφυρών με βάση το άνοιγμα, η γέφυρα Tatara στην
Ιαπωνία και η γέφυρα της Νορμανδίας στη Γαλλία βρίσκονται στην πρώτη και
δεύτερη θέση στον κόσμο (890μ και 856 μ αντιστοίχως), ενώ στην πρώτη δεκάδα
περιλαμβάνεται και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με βασικό άνοιγμα 560μ.
Το συνολικό
μήκος της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» είναι 2.252 μέτρα και είναι μεγαλύτερη
από τη «Χρυσή Πύλη», τη διάσημη κρεμαστή γέφυρα Golden Gate στο Σαν Φρανσίσκο,
με συνολικό μήκος καταστρώματος 1.966μ.
Η πρώτη
έμπνευση
Το έργο της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου υπήρξε όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος καταγόταν από το γειτονικό Μεσολόγγι.
Το έργο της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου υπήρξε όραμα του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος καταγόταν από το γειτονικό Μεσολόγγι.
Εμπνευσμένος
από ένα σχετικό δημοσίευμα του Εμίλ Μπυρνούφ, ο οποίος είχε διατελέσει
Διευθυντής της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής της Αθήνας, αναφέρθηκε στην
αναγκαιότητα της γεφύρωσης του Στενού κατά τη διάρκεια μιας αγόρευσής του στη
Βουλή, στις αρχές του 1889. Έπρεπε όμως να περάσουν εκατό ολόκληρα χρόνια για
να καταστεί τεχνικά εφικτό το έργο και να δρομολογηθεί η κατασκευή του.
Η γέφυρα
συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα
Η γέφυρα σε
αριθμούς
4 πυλώνες
5 ανοίγματα 40 μέτρα ύψος από τη θάλασσα
159 μέτρα ύψος πυλώνων από την επιφάνεια της θάλασσας
105.000 τόνοι βάρος κάθε πυλώνα
800 εκατομμύρια ευρώ το κόστος κατασκευής
13,50 ευρώ η απλή διέλευση για επιβατικά Ι.Χ
0 απώλειες ζωών κατά την κατασκευή της γέφυρας
4 πυλώνες
5 ανοίγματα 40 μέτρα ύψος από τη θάλασσα
159 μέτρα ύψος πυλώνων από την επιφάνεια της θάλασσας
105.000 τόνοι βάρος κάθε πυλώνα
800 εκατομμύρια ευρώ το κόστος κατασκευής
13,50 ευρώ η απλή διέλευση για επιβατικά Ι.Χ
0 απώλειες ζωών κατά την κατασκευή της γέφυρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου