ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ : Παραλιακό μέτωπο και Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

 

Η Πάτρα πλέον των τριάντα χρόνων διεκδικεί έντονα την επαφή της με το υγρό στοιχείο, τη θάλασσα. Διεκδικούσε δικαίως να της αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο. Το 2016 ξεκίνησαν οι συζητήσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να της αποδοθεί τελικά, το 2018.

 

 

 

 

Η Δημοτική Αρχή αντί να εκπονήσει ένα φιλόδοξο, αναπτυξιακό πλάνο αξιοποίησης του θαλάσσιου μετώπου, κωλυσιέργησε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μετά από πιέσεις της ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ αλλά και παρατάξεων της αντιπολίτευσης, φορέων και συλλογικοτήτων προχώρησε σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, χωρίς συγκεκριμένο πλάνο. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός κατέληξε μέσα από αντιθέσεις, ασάφειες ουσιαστικά άκαρπος αφού καμία εκ των προτάσεων δεν έλαβε πρώτο βραβείο.. Άφησε μέρος του παραλιακού μετώπου εκτός διαγωνισμού, φάσκει και αντιφάσκει για το κτίριο λιμένος (πότε ζήταγε να μετατραπεί σε φοιτητική εστία, πότε να κατεδαφιστεί…).

Είχαμε εξ΄ αρχής προτείνει να γίνει διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για ένα τόσο σημαντικό έργο, έργο πνοής για την πόλη. Ακόμα και το Νότιο Πάρκο διαμορφώθηκε αρχικά από τον ΟΛΠΑ και με δικά του χρήματα 136.000€ φτιάχτηκε η παιδική χαρά. Στο τέλος, ακόμα και η ενημερωτική πινακίδα του ΟΛΠΑ, ξηλώθηκε από τη δημοτική αρχή έτσι ώστε να «οικειοποιηθεί» το έργο. Με ευθύνη της δημοτικής αρχής το παραλιακό μέτωπο μέρα με τη μέρα απαξιώθηκε και μετατράπηκε σε ένα ατελείωτο parking αυτοκινήτων. Ακόμα και στον κεντρικό μόλο, της Αγίου Νικολάου.

Με πρόσφατη ανακοίνωσή της, τις προηγούμενες μέρες η Δημοτική αρχή και ενώ η κατάσταση είχε φτάσει στο απροχώρητο, ενημέρωσε τους οδηγούς ότι απαγορεύεται να παρκάρουν τα αυτοκίνητα εκεί, πράττοντας το αυτονόητο.

Ο κεντρικός μόλος αποτελεί χώρο ψυχαγωγίας, βόλτας και συνεύρεσης, «πάμε Μόλο», αντηχούσε τα παλιότερα χρόνια στις συζητήσεις των πατρινών.

Προτρέπει η Δημοτική Αρχή τους Πατρινούς να παρκάρουν στα parking.

Λύνεται έτσι το πρόβλημα, είναι η κατάσταση όπως την παρουσιάζει;

1. Χωρίς Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην υπηρεσία των πολιτών, χωρίς ποδηλατοδρόμους, με υποτυπώδεις πεζόδρομους, το μποτιλιάρισμα και το διπλοπαρκάρισμα, συνθλίβει στην καθημερινότητα της τους πολίτες.

2. Στο parking Καλεντζώτη απαιτείται φύλαξη. Yπάρχουν καθημερινές καταγγελίες για διαρρήξεις και ζημιές των αυτοκινήτων που παρκάρουν, Επίσης είναι απαραίτητος άπλετος φωτισμός. Το αντίστοιχο ισχύει και για το parking που υφίσταται δίπλα στον Φάρο αλλά και στο parking του ΝΟΠ.

3. Το parking της Τερψιθέας να συνδεθεί με δημοτικό λεωφορείο άλλως αυτοακυρώνεται.

4. Ο προαστιακός, θα πρέπει να πυκνώσει τα δρομολόγια του από και προς Καμίνια ιδιαίτερα ενόψει καλοκαιριού και να μην σταματά από τις 17.00

5. Να γίνουν διαγραμμίσεις και να τοποθετηθούν κολωνάκια εισόδου και εξόδου στο parking που λειτουργεί μεταξύ Λούνα-Παρκ και ΚΕΠ. Είναι τόσο μεγάλη η ανάγκη των πολιτών για εξεύρεση χώρου στάθμευσης, που κλείνουν τους διαδρόμους με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα.

6. Εξεύρεση νέων δημοτικών χώρων και εγκατάσταση νέων parking. Να αποδοθούν πεζόδρομοι (βλέπε Πλατεία Πίνδου & Κανάρη) και ελεύθεροι χώροι για τους πολίτες.

7. Εγκατάσταση και λειτουργία έξυπνων συστημάτων ενημέρωσης για τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς και ελεύθερων θέσεων παρκαρίσματος.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο 30/3/22 προτείναμε να γκρεμιστούν τα "τείχη" που εμποδίζουν τους πολίτες όλα αυτά τα χρόνια από τη θάλασσα τους, για να δοθεί αόριστη απάντηση από τον Δήμαρχο έχουμε τα σχέδια μας...
Κύριε Δήμαρχε, 
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ. 
Προτείνουμε τα δύο μεγάλα αυτά θέματα αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου και του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας να συζητηθούν ΑΜΕΣΑ στην Επιτροπή Διαβούλευσης και στη συνέχεια στο Δημοτικό Συμβούλιο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου